Kā mēs braucām Londonu lūkoties

Izveidots Piektdiena, 01 Aprīlis 2016

london 1london 2london 3london 4

Ceturtdiena, 3.marts

Londonā ieradāmies 3.martā pēc veiksmīga lidojuma ap plkst.15:00. Londona mūs pārsteidza ar mums neierasti silto saulaino laiku + 110C, ziedošām dzeltenām narcisēm, ķiršiem un magnolijām. Iekārtojāmies hotelī un devāmies iekarot Londonu.

Pirmajā ceļojuma dienā apskatījām Vestminsteras abatiju (Westminster Abbey), parlamenta ēkas (Houses of Parliament) un satriecošo pulksteni Big Ben, kas atradās vien pāris minūšu gājiena attālumā no mūsu viesnīcas. Nomierinājuši savus burkšķošos vēderus veiksmīgi atrastā ‘maķītī’, devāmies pastaigā gar Temzas krastmalu, kā arī izbraucām ar, mūsuprāt, vienu no interesantākajiem Londonas apskates/izklaides objektiem - The London Eye, tūkstošgadu mijā pilsētai uzdāvināto panorāmas ratu. Braucām ar panorāmas ratu, kad saule jau bija norietējusi, tāpēc braucienā mums pavērās lielisks skats uz izgaismoto, vareno Londonu.

Piektdiena, 4.marts

Šīs dienas galvenais apskates objekts bija Bekingemas pils un amizanti iespaidīgā karaliskās gvardes maiņa pils pagalmā. Orķestris visus klātesošos iepriecināja ar populāriem skaņdarbiem, viens no kuriem bija jaunākās filmas par Džeimsu Bondu.

Tālāk caur Sendžeimsa parku (St James) devāmies meklēt Dauningstrītu 10 (Downing Street), kas ir premjerministra Deivida Kamerona rezidence un birojs, kam blakus ir Vaithola (Whitehall), kur savu darbu veic ministri.

Trafalgāras laukums ar Nelsona kolonnu, lauvām un strūklakām, kuras vakarā pārtop krāsainās varavīksnēs. Nacionālā galerijā (National gallery) bija iespēja aplūkot pasaules slavenāko mākslinieku meistardarbus, kā, piemēram, Vincenta van Goga „Vāze ar saulespuķēm” un Oskara Kloda Monē „Dīķis ar ūdensrozēm”, kā arī nopirkt mākslas darbu suvenīrus.

Vēlāk daudzi no mums nobaudīja ķīniešu virtuvi Čainataunā (China town), kā arī sajutās kā esot Āzijā, jo bija iespēja iepazīties ar ķīniešu kvartālu pašā Londonas centrā. Ķīniešu ēstuvju pamatprincips ir šāds – par 5 mārciņām tev iedod pietiekoši lielu trauciņu, kurā vari līdzņemšanai krāmēt ar lielu kaudzi visus redzamos ēdienus. Par 12 mārciņām uz šķīvja liec, ko un cik daudz vēlies, dodies pie galdiņa, apēd, dodies piekrāmēt nākamo, apēd, atlaid jostu … un dodies pēc nākamās porcijas. Ēdieni, starp citu, ir garšīgi, varbūt mūsu garšu kārpiņām neierastas garšu buķetes, kuras vēderā apmet kādu kūleni. Protams, ir arī glaunākas ēstuves, kurās tevi apkalpo viesmīļi.

Turpinājumā daudzi no mums izmantoja iespēju iepirkties slavenajā Oksfordas ielā, iepirkšanās karalistes stacijā, un patukšot savus ietaupījumus.

Lai arī tūrisma sezona pamazām tikai sākas, cilvēku ielās daudz vairāk kā Rīgā, bet absolūta drošības sajūta.

Sestdiena, 5.marts

Visvējainākā un mitrākā diena. Pabijām slavenajā veikalā Harrods. Vienkārši un īsi. Nākamais bija Viktorijas un Alberta muzejs (Victoria and Albert Museum), kas ir pasaulē lielākais dekoratīvi lietišķās mākslas muzejs, kurš tika dibināts, lai iedvesmotu dizaina mākslas studentus, bet 1899. gadā karaliene Viktorija muzeju pārdēvēja un veltīja prinča Alberta piemiņai. Tālāk nonākam Zinātnes un tehnikas muzejā, jo, lai tiktu Dabas un vēstures muzejā, bija jāstāv garā rindā. Bija vērts, kam bija vēlēšanās iepazīties ar ekspozīcijām un praktiski padarboties.

Karaliskā Alberhola (Royal Albert Hall), kurā uzstājas pasaules populārākie mākslinieki un tajā ir vietas 5272 klausītājiem. Gadā te notiek gandrīz 400 koncertu, šovu, performanču, apbalvošanas ceremoniju. Gar prinča Alberta memoriālu, cauri Haidparkam (Hyde park), kas ir lielāks par visu Vecrīgu un kurā svētdienās ir oficiāli atļauts brīvi uzrunāt publiku Oratoru stūrītī (Speakers’ Corner), mēs atkal esam nonākuši šopingotāju paradīzē Oxford Street. Mājupceļš uz viesnīcu ved caur vēl vienu parku Grīnparku (Green park). Vēl gan nav sezona, bet, atšķirībā no Rīgas, Londonas parku zāliens ir domāts nevis acu, bet kāju priecēšanai – pa to drīkst pastaigāties, gulēt, ēst un pat sauļoties. Lielais vilšanās pārsteigums visos parkos - vāveres, kas ēd no rokas – nekā… Nevienas vāveres!

Svētdiena, 6.marts

Gandrīz pašās ekskursijas beigās, svētdien, izstaigājām garāko maršrutu, sākot ar Big Benu līdz Tauera tiltam (Tower Bridge), Londonas simbolam, kas atrodas netālu no Tauera cietokšņa

(Tower), kuru apskatījām ejot garām. Tauerā vēl arvien tiek uzturēti un baroti 6 brangi kraukļi un leģenda vēsta, kamēr Taurā būs kraukļi, Londona pastāvēs. Tas celts viduslaiku stilā ar dažiem gotikas stila elementiem. Tiltā ir ierīkots muzejs, kā arī tūristiem ir iespēja pāriet pāri 6 stikla paneļu grīdai un uz tiltu pavērties no augšas. Gūt šādu iespaidu, stāvot uz stikla ir ļoti iespaidīgi, tā ir arī maza iespēja pārvarēt bailes.

Pēc tam sekoja Londonas muzeja un Sv. Pāvila katedrāles (St Paul’s Cathedral) aplūkošana. Gotikas stilā celtā grandiozā baznīca, kas vairākkārtīgi postīta un pēc tam atjaunota. Šo katedrāli ar Tate Modern mākslas galeriju savieno gājēju tilts Millenuim Bridge – jaunākais tilts pār Temzas upi. Kā mākslas dvēselei visiespaidīgākais šajā dienā bija Tate Modern, kuras aplūkošanu gaidīju vēl kravājot čemodānu. Ir jūtama pilnīgi cita atmosfēra katrā no šīm vietām. To visu sajust vienā dienā ir dvēseli piepildoši.

Pirmdiena, 7.marts

Pēdējā dienā jau pa ceļam mājās plānā bija vēl viens mazs apskates objekts – Harija Potera veikals Platform 9 3/4 King’s Cross metro stacijā. Fana sapņu piepildījums!

Un tad jau mājupceļš ar iespaidiem piepildītām ceļasomām!

Ceļotāji: Anna, Tīna, Diāna, Rūta, Kate, Krista, Kristiāna, Katrīna, Miks, Paulis, Haralds, Diāna, Liāna

2011. Copyright © Valmieras Valsts Ģimnāzija. All rights reserved.