Apmaiņas brauciens uz Hānas ģimnāziju Vācijā

gymhaaanNo 26. novembra līdz 3. decembrim astoņpadsmit skolēni izmantoja iespēju pavadīt laiku Vācijā, kur viņus mīļi savās ģimenēs uzņēma Hānas ģimnāzijas jaunieši. Nedēļa tika pavadīta izbaudot vācu tradīcijas, apmeklējot muzejus un Ziemassvētku tirdziņus, kā arī braucot ekskursijās uz tuvākajām pilsētām. Bija iespēja piedalīties mācību stundās un uzzināt, kā tad skolēni mācās citā zemē. Valodas barjeras tika pārkāptas un vācu valodas zināšanas mazliet uzlabotas. Sestdien braucot prom bija mazliet skumji atvadīties no jaukajiem vācu skolēniem, bet tas nekas, jo tiksimies atkal maijā. Fotogrāfijas no šīm dienām var apskatīt https://goo.gl/photos/aTshym33cF3rsvmc9

Anna Jakovļeva 10.b klase

Vācu skolēnu apmaiņas brauciens uz Latviju

20160416 210215Noskanējis jau Pēdējais zvans, bet atmiņā vēl ir vācu skolēnu viesošanās mūsu skolā.

No 16. līdz 23. aprīlim Latvijā ciemojās 20 vācu skolēni no Hānas pilsētas ģimnāzijas, kurus brīvprātīgi uzņēmām mēs - latviešu skolēni. Vācu skolēnus mēs sagaidījām lidostā, un atkalredzēšanās pēc brauciena decembrī uz Hānu bija jauka. Vācu skolniekiem bija iespēja apmeklēt latviešu skolēnu ārpusskolas izglītības pulciņus, un apskatīties, ko latviešu skolnieki dara savā brīvajā laikā.

Visu nedēļu vācu skolēniem bija iespēja apskatīt Latviju, izbaudīt mācīšanos VVĢ un izpētīt Valmieru.

Pirmdien viņiem bija iespēja apskatīt Valmieru, uzzināt tās vēsturi un izbaudīt tās kultūru.

Otrdien kopā devāmies ekskursijā uz Āraišu ezerpili, kur uzzinājām par tās vēsturi. Vēlāk devāmies uz Cēsīm, kur apskatījām pilsētu un apmeklējām zinātnes centru Z(in)oo. Kad atgriezāmies Valmierā, mēs devāmies uz Holi krāsu festivālu, kas notika Vindā.

Nākamajā dienā mēs devāmies ekskursijā uz Siguldu, kur izbraucām ar gaisa vagoniņu pāri Gaujai un apskatījām Gūtmaņalu. Pēc tam devāmies uz Turaidas muzejrezervātu, kur vācu skolēni uzzināja leģendu par Turaidas rozi, un varēja apskatīt Turaidas pili. Pēc rezervāta apskatīšanas, mēs devāmies uz Tūju, kur pie jūras paēdām pikniku.

Ceturtdien vācu skolēniem bija iespēja aplūkot mūsu skolu un mācību procesu pievienojoties mums stundās. Visu dienu skolēni apmeklēja stundas VVĢ. Pēc stundām, vakarā bija kolektīva ‘’Pērkonītis’’ koncerts, kuru apmeklēja arī vācu skolēni. Pēc koncerta, VVĢ notika balle, kurā piedalījās gan apmaiņas skolēni, gan dejotāji no koncerta.

Piektdien vācu skolēni apmeklēja radošās darbnīcas, un vēlāk, kopā ar latviešu skolēniem, devās orientēšanās sacensībās pa Valmieru.

Sestdiena bija atvadu diena. Visi kopā devāmies uz Rīgu, taču pirms lidošanas mājup, vācu skolēni varēja aplūkot Jūgendstila muzeju, kā arī apskatīt pilsētu un Vecrīgu.

Apmaiņas programma bija izdevusies un devusi katram no mums jaunus draugus un pieredzi.

Alma Emīlija Strakova 9.c

AKCIJA

IMG 5472Kopš 2008. gada Latvijā tiek organizēta akcija “Atpakaļ uz skolu”, kuras laikā ES institūciju darbinieki, valsts amqatpersonas, nevalstisko organizāciju pārstāvji u.c. ES jautājumu eksperti dodas uz Latvijas skolām un, tiekoties ar jauniešiem, dalās savā darba pieredzē un zināšanās par Eiropas Savienību. Valmieras Valsts ģimnāzijā viesojās LR Saeimas deputāts Ainārs Mežulis un bijušais eirokomisārs, skolas absolvents, bijušais skolotājs un direktors Andris Piebalgs (no labās) – attēlā kopā ar direktoru Artūru Skrastiņu.

Kā mēs braucām Londonu lūkoties

london 1london 2london 3london 4

Ceturtdiena, 3.marts

Londonā ieradāmies 3.martā pēc veiksmīga lidojuma ap plkst.15:00. Londona mūs pārsteidza ar mums neierasti silto saulaino laiku + 110C, ziedošām dzeltenām narcisēm, ķiršiem un magnolijām. Iekārtojāmies hotelī un devāmies iekarot Londonu.

Pirmajā ceļojuma dienā apskatījām Vestminsteras abatiju (Westminster Abbey), parlamenta ēkas (Houses of Parliament) un satriecošo pulksteni Big Ben, kas atradās vien pāris minūšu gājiena attālumā no mūsu viesnīcas. Nomierinājuši savus burkšķošos vēderus veiksmīgi atrastā ‘maķītī’, devāmies pastaigā gar Temzas krastmalu, kā arī izbraucām ar, mūsuprāt, vienu no interesantākajiem Londonas apskates/izklaides objektiem - The London Eye, tūkstošgadu mijā pilsētai uzdāvināto panorāmas ratu. Braucām ar panorāmas ratu, kad saule jau bija norietējusi, tāpēc braucienā mums pavērās lielisks skats uz izgaismoto, vareno Londonu.

Piektdiena, 4.marts

Lasīt tālāk: Kā mēs braucām Londonu lūkoties

Brīvprātīgais skolēnu apmaiņas brauciens uz Hānas pilsētas ģimnāziju.

2015 vacija haan 096Braucienā devāmies 5. decembra pēcpusdienā. Ķelnes - Bonnas lidostā mūs jauki sagaidīja mūsu viesģimenes. Nākošajā dienā bijām slidot un iepazināmies arī ar pārējiem skolēniem.

Viesģimenes un visi pārējie cilvēki bija ļoti jauki. Ziemassvētku tirdziņi bija brīnišķīgi un Ziemassvētku noskaņa bija jūtama. Vāciešiem, tāpat kā mums, ir daudz tradīciju, kuras viņi cītīgi ievēro.

Lasīt tālāk: Brīvprātīgais skolēnu apmaiņas brauciens uz Hānas pilsētas ģimnāziju.

2011. Copyright © Valmieras Valsts Ģimnāzija. All rights reserved.