RSU Jauno mediķu akadēmijas Valmieras Valsts ģimnāzijas filiāles 6.nodarbība

ceturtdien, 30.martā plkst.15.00 - 223.kabinetā.

Tēma - Rehabilitācijas nozīme veselības traucējumu seku mazināšanā.

Nodarbībā tiks skaidroti cilvēka funkcionēšanas un nespējas jēdzieni, diskutēts par veselības traucējumu sekām un ietekmi uz cilvēka dzīvi. Tiks skaidrota rehabilitācijas loma un rehabilitācijas procesa organizācija.

Medicīnas nozare - Rehabilitācija

Nodarbību vadīs - RSU Rehabilitācijas fakultātes dekāne, Dr.med.,asoc.prof. Signe Tomsone

Jauno juristu skola aicina

28. martā plkst. 15:15

223. kabinetā

uz nodarbību

“Krimināltiesības un Kriminālprocesa tiesību priekšmets.”

 

Nodarbību vadīs Juridiskās koledžas docētāja

Iveta Štrausa

Jauno politiķu, filozofu un kulturologu papildizglītības skolas 3. nodarbība

2017. gada 28. martā plkst. 10:30 notiks Valmieras sākumskolas zālē.

          Tikšanās ar jauno aktrisi IEVU DŽINDŽU, būs iespēja skatīties autobiogrāfisku monoizrādi 1 cēlienā ”Princis” par piedzīvojumu nakti leģendārajā džeza klubā „Ronnie Scots”...

 

Teksts, režija, izpildījums – Ieva Džindža 

Skaņu režisors un komponists – Rūdolfs Iļķēns.

“Eksperimenta plānošana laboratorijā”

WP 20170309 004 WP 20170309 001

Lai gan ir saspringts olimpiāžu un konkursu laiks, tomēr daudzi skolēni atrod laiku arī papildnodarbībām. 9. martā notika kārtējā Jauno ķīmiķu skolas nodarbība.

Šoreiz uzsvars tika vērsts uz pašu eksperimentu – kā to labāk izplānot, kā veikt eksperimenta novērošanu un dokumentēšanu, kā pēc novērotā veikt secinājumus, kā noformēt rezultātu, kā analizēt paveikto. Protams, ka teorija tika saistīta ar praktiskiem uzdevumiem. Pirmais no tiem – jāpierāda, kas ir 6 dotās baltās kristāliskās vielas, ko lietojam sadzīvē. Lai gan sākumā šķita, ka tas ir neiespējami, uzklausot pasniedzējas Laumas padomus, visi veiksmīgi tika ar šo uzdevumu galā.

Otrajā eksperimentā mācījāmies pētīt ziepju burbuļus. Vai burbuļa noturīgums atkarīgs no šķīduma koncentrācijas, varbūt no krāsas, vai ziepju veida? Katrs varēja izvirzīt savu hipotēzi un to arī pārbaudīt.

Ceru, ka katrs nodarbības dalībnieks papildināja savas pētnieciskās un sadarbības prasmes, uzzināja kaut ko jaunu un interesantu.

Skolotāja Anda Deksne

No pacienta sūdzībām līdz diagnozei

Š.g. 1. februārī Valmieras Valsts ģimnāzijā jau ceturto reizi norisinājās Rīgas Stradiņu universitātes Valmieras Valsts ģimnāzijas filiāles Jauno mediķu akadēmijas nodarbība. Šoreiz nodarbību vadīja Dr. Sergejs Babikovs, kurš sīkāk pastāstīja par klīniskās diagnostikas pamatiem un kā ārstam nokļūt līdz precīzai diagnozei.

Viņš atklāja, ka visa pamatā ir nepieciešama iztēle, lai atklātu pacienta diagnozi. Nodarbības laikā sīkāk uzzinājām par ārsta galvenajiem pienākumiem, lai izzinātu cilvēku problēmu cēloņus, par klīniskās domāšanas principiem, tāpat arī kādas darbības ir jāveic ārstam, lai atklātu diagnozi. Izrādās, ka intervija ar pacientu diagnozes atklāšanai dod 75%, kamēr izmeklējumi tikai 25%. Izrādās, ka ārstam apskates laikā nepieciešams veikt diagnostisko aptaustīšanu, perkusijas un auskultāciju jeb izklausīšanu. Interesanti, ka pat kautrīgākie klausītāji varēja uzdot viņam jautājumus, sūtot tos uz viņa telefona numuru lietotnē „whatsapp”.

Otrajā nodarbības daļā kopā ar Dr. Sergeja Babikova asistentu Semu (manekenu) klausījāmies normālu cilvēka sirdsdarbību un elpošanu. Tad salīdzinājām skaņu atšķirības, kad cilvēkam, piemēram, ir ūdens plaušās vai kāds svešķermenis iekļuvis tajās.

Milzīgs paldies Dr. Sergejam Babikovam par aizraujošo nodarbību!

 

Diāna Nummure 12. B klase

2011. Copyright © Valmieras Valsts Ģimnāzija. All rights reserved.
By: Fresh Joomla templates