Gripa tuvojas

Izveidots Piektdiena, 15 Janvāris 2016

gripŠajā laikā ikvienam nepieciešams stiprināt imunitāti un ievērot vienkāršus ikdienas profilakses pasākumus, kuri palīdzēs izsargāties no saslimšanas ar gripu un citām augšējo elpceļu infekcijām:

• Pēc iespējas biežāk mazgājiet rokas, īpaši tad, ja ir bijusi saskare ar slimiem cilvēkiem. Ar netīrām rokām nepieskarieties acīm, degunam un mutei;

• Regulāri vēdiniet telpas. Tomēr uzmanieties, lai nerastos caurvējš;

• Pietiekoši daudz uzturā lietojiet šķidrumu - zāļu tējas, svaigas augļu un dārzeņu sulas. Lietojiet uzturā skābpiena produktus (kefīru, paniņas, biezpienu), jo tie satur mikroorganismus, kas stimulē cilvēka imūnsistēmu. Iekļaujiet ēdienkartē pēc iespējas vairāk produktu, kas palīdz organismam cīnīties ar vīrusiem un saglabāt veselību - svaigus dārzeņus, augļus (kāpostus, ķiplokus, citrusaugļus, dzērvenes un brūklenes,), medu, ingveru utml.;

• Ģērbieties atbilstoši laika apstākļiem - nesaldējieties, velciet siltas virsdrēbes un apavus, kuros nepaliek slapjas kājas;

• Sabalansējiet savu darba un atpūtas laiku, izvairieties no fiziskās un emocionālās pārslodzes, ievērojiet pilnvērtīgu miega režīmu, uzturiet sevi labā fiziskā formā un dodieties pastaigās svaigā gaisā.

Ja tomēr parādās gripas simptomi (paaugstināta ķermeņa temperatūra, drebuļi, galvassāpes, "kaulu laušanas" sajūta, sauss klepus, sāpes acu ābolos), palieciet mājās un konsultējieties ar savu ģimenes ārstu. Neapmeklējiet darbu, skolu, publiskus pasākumus un neaiciniet ciemiņus līdz neesat pilnīgi izveseļojies.

2011. Copyright © Valmieras Valsts Ģimnāzija. All rights reserved.
By: Fresh Joomla templates